Forum sur la série Les Experts: Miami

AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez

Wallpapers, avatars, bannières...

Aller à la page : 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Suivant
AuteurMessage
Duncan
Enquêteur
Duncan

Wallpapers, avatars, bannières... Empty
MessageSujet: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 10 Juil - 19:55

qui va nous remplir cette partie avec de magnifiques creations ??? Rolling Eyes
Revenir en haut Aller en bas
Giss
Coccinelle
Giss

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 10 Juil - 20:16

euh ... là je passe mon tour I don't want that
et pourquoi pas toi Duncan ? Mr. Green
Duncan
Enquêteur
Duncan

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 10 Juil - 20:42

euh ... parce que je sais po faire et que j'ai pas le logiciel pour Rolling Eyes Confused
Giss
Coccinelle
Giss

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 10 Juil - 21:30

Duncan a écrit:
euh ... parce que je sais po faire et que j'ai pas le logiciel pour Rolling Eyes Confused
c'est une raison valable. Surprised
Batless
Quiche Lorraine
Batless

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyLun 11 Juil - 0:19

c'est pas moi qui l'ai fait, mais voici un premier wallpaper:

http://www.screensavers.com/Home/TV/Drama/CSI/CSI:+Miami/?SS_ID=11929_13021_13407_96414
Duncan
Enquêteur
Duncan

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyLun 11 Juil - 11:38

Merci bien !! Smile
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: C'est kiki ....   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyMar 12 Juil - 23:05

Duncan a écrit:
qui va nous remplir cette partie avec de magnifiques creations ??? Rolling Eyes
Ben moi, pardi! Voici quelques wallpapers : http://perso.wanadoo.fr/csi-miami/GALERIES/wallpapers.html
Sans oublier une fanfic sur Miami: L'épreuve (bientôt la suite, faut vraiment que je m'y remette Shocked )
et une sur LV: Coups pour coups Cool
Arrow N'hésitez pas à me donner votre avis!! Wink (ou tout simplement une note sur 10, tiens) Ca m'interesse... Cool
http://www.csi-fanfics.com/
Carolina CARUSO
Administratrice 2/ Experte en informatique
Carolina CARUSO

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyMer 13 Juil - 18:05

Pas mal ces fanfictions, Val....

Allez, je dirais 8/10... Smile
http://davidcaruso.oldiblog.com
Giss
Coccinelle
Giss

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyJeu 14 Juil - 10:48

Ah oui je me souviens de tes wallpapers miss. Il y en a de très sympas. thumright
Dès que j'aurai plus de temps je lirai tes fanfics Val.
Batless
Quiche Lorraine
Batless

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyJeu 14 Juil - 11:19

tout comme kermittou!!!
ça va prendre un certain temps ,voir un temps certain mais je lirais tout ça Razz
matmatah
Tête en l'air
matmatah

MessageSujet: correction   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyLun 1 Aoû - 23:43

moi aussi je LES trouves superbes.
ma note 9/10
c'est graves les fautes que je peux faire
dsl

Dernière édition par le Mar 2 Aoû - 0:15, édité 1 fois
Batless
Quiche Lorraine
Batless

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyLun 1 Aoû - 23:49

Matmatah, pour éviter les double postes j'ai effacé le 1er et edité le second en insérant les infos (la note que tu donnes) qui n'étaient pas dans ce second post.
si tu veux corriger un de tes posts , tu clique sur Edit à droite de ton message Wink
et en cas de probleme t'inquiete pô je suis là cool-blue
continue à bien poster salut
Giss
Coccinelle
Giss

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyMar 2 Aoû - 11:45

Ah ça c'est un bon modo Laughing Laughing :DD

Ne t'inquiète pas pour les fautes Matmatah, je ne suis pas mieux, tu sais.
Et puis le clavier c'est jamais assez rapide, que nos idées Wink
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyMar 2 Aoû - 15:19

Merci matmatah pour ton appréciation :DD :DD
Quant aux fautes, c'est un défi de tous les jours rambo Mais n'oublions jamais ceci: Les dictionnaires sont nos amis Very Happy Very Happy
Très bon modos que j'ai là, effectivement Wink

Dernière édition par le Mar 2 Aoû - 15:39, édité 1 fois
Carolina CARUSO
Administratrice 2/ Experte en informatique
Carolina CARUSO

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyMar 2 Aoû - 15:26

Bah... c'est pas si grave que ça... mais ça viendra vite, pas vrai ??? Wink Matmatah...
http://davidcaruso.oldiblog.com
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: C'est kiki ....   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyJeu 4 Aoû - 23:56

moi-même, valm.csi a écrit:
Sans oublier une fanfic sur Miami: L'épreuve (bientôt la suite, faut vraiment que je m'y remette Shocked )
Ben voilà, j'ai fini: elle s'intitule Affaire Non Classée et j'espère qu'elle vous plaira Mr. Green

Giss
Coccinelle
Giss

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyVen 5 Aoû - 9:56

Arf, il faut vraiment que je me donne le temps de te lire Valm...
je vias le faire !!!!! bounce
matmatah
Tête en l'air
matmatah

MessageSujet: Re: C'est kiki ....   Wallpapers, avatars, bannières... EmptySam 13 Aoû - 19:54

valm.csi a écrit:
Ben voilà, j'ai fini: elle s'intitule Affaire Non Classée et j'espère qu'elle vous plaira Mr. Green

elle est vraiment bien, on ne peut que la lire d'une traite pour savoir qui à enlevé Ryan et comment il vont le retrouver et surtout comment.

elle est tres bien écrite, merci valm
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 14 Aoû - 1:15

Je ne sais que dire... Embarassed à part que j'ai une autre fanfic sur le feu Exclamation Exclamation Very Happy
Cool

matmatah
Tête en l'air
matmatah

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 14 Aoû - 14:52

si un jour je décide d'en faire une, je pourrais te la soumettre pour savoir ce que tu en pense?

attention ce n'est pas un projet sur; mais c'est vrai que j'aime bien écrire mais surtout pour moi car c'est pas vraiment joyeux.
une fois j'ai écrit un pôème que j'ai faire lire à un pote, il en a fait une chanson (il est auteur compositeur interprete et elle figure sur une de ses maqettes )
mais il y a une grande différence entre ecrire un pôeme trsite quand son moral est à zéro ( ce qui peut même paraitre "facile" car on écrit nos états d'âme et on structure après ) et une nouvelle policière où on doit inventer de A à Z le coupable, les lieux, les témoins, les indices....

c'est pourkoi je te le redit encore BRAVO ET MERCI
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyVen 19 Aoû - 23:26

Une courte fanfic sympa Wink in english par Abbie Strehlow thumleft
Résumé: Ryan cleans his guns.

Ryan sits at his kitchen table, fingers laced through each other, squeezing his hands together tightly. The shadows thrown by the light above him are harsh, unforgiving. The sound of cars passing on the nearby Interstate wafts in and out of the open window, the wind barely fluttering the white curtains.

He doesn't want to do this. Not tonight. It was a long shift, starting with a 10-16, domestic dispute, and ending in 998, officer involved shooting.

He'd only drawn his weapon, hadn't had to fire it. Mike, his partner, was doing fine. Just a long bullet-track scratch along his bicep. It didn't even required stitches.

Ryan tells himself he shouldn't have to do this. He should be able to just go to bed, go to sleep. He's going to be tired in the morning anyway, even without staying up to do this.

But he knows he'll never sleep without it -- the clawing need in his chest is already tearing him open, making it hard for him to breathe. His thoughts circle back and back again to how he has to make sure that it's okay, that they're both okay.

Ryan puts his forehead on the cool wood of the table, pushing down until there's a dull throbbing pain right between his eyes, willing himself to let it go.

He can't. The compulsion is too strong, too vivid, too there.

With a sigh he pushes himself up, goes to the front closet, pulls his kit down from the top shelf, and then goes back to the kitchen which has the best light.

First he cleans the table, setting the mood, setting the pace. Just starting relaxes him, the chemical odor of the cleaner more reassuring than any smell of baking food or half-remembered childhood scent. When the table is clean, he lays out a spotless white towel, delimiting his area, defining his workspace -- sanctifying his altar.

One by one he draws his instruments out of his kit, wipes them down with a brand-new micro-cloth towel that will leave no lint, lines them up to one side with surgical precision. He's fortunate tonight. He doesn't feel the need to completely clean them as well. The single swipe of the cloth is enough, and the way they lay, neatly ordered and ready, helps the clenching place in his chest unfurl a little.

Then he gets his sidearm.

For a long while Ryan sits with his gun in his hands. The black of the weapon contrasts starkly with the white towel, sucking at his gaze, holding it, holding him, still.

He respects this weapon. Works hard at never thinking of it in terms of "love" or "hate." It's a symbol of authority, of power. Of a job he has no choice but to do. It isn't the badge or the uniform or even the "cop-talk" that he's learned to speak that sets him apart, makes him different from his neighbors, his family.

Just this.

He breaks the weapon down into its gross component parts -- slide, magazine, body. Using his tools he breaks it down further.

Then he begins to clean.

Cloth. Cloth brush. Soft bristle brush. Elbow grease.

He rubs the brush along the inside of the slide twenty times, counting silently on each down stroke. Then he takes another micro-cloth and rubs down the top, the bottom, the inside, insuring that no dust or lint remains behind.

The piece glows darkly when he finally puts it aside and a tiny piece of calm worms its way inside his chest. The slide is clean. He can move on to the next part.

He takes the bullets out of the magazine, wipes them down, one by one, then replaces them, shoving them against the spring with a cloth covered thumb, no dust, no grease from his fingers, no lint marring each perfect cylinder, nothing extraneous to stand in the way between each bullet and its target.

He cleans the butt, using special care to remove any dust that might be trapped in the waffle grip. He works over the trigger, the guard, the safety. Everything is cleaned and oiled and cleaned again, ensuring perfect working order.

It's almost an hour later before he reassembles his weapon, but he knows he can't stop there. However, he's breathing deeply now, his movements calm and automatic. It only takes thirty minutes or so before his secondary weapon is cleaned as well.

When he has finished with both weapons, Ryan sits for another long moment, staring at them, until the spell is broken and his postponed weariness slams into him. He stands, almost swaying with exhaustion. His eyes smart from the intense focus he's held, the muscles in his forearms and hands quake now and again with tiny tremors. His back aches from sitting so straight and clenched for this long time. His head pounds as if he'd spent the entire time pressing his forehead to the table.

But he isn't finished yet.

He cleans his instruments one more time, shaking out the cloth brush, rinsing the bristle one, then hand-drying it. He places the towel and the micro-cloths next to his laundry basket -- he'll hand wash them now, bleach them later.

The kit goes back together, back to its hiding place. He wipes down the table one more time.

And now, Ryan can rest. His guns are clean. His protection. His façade. He did it right this time, though there really have only been a couple of times when he did it wrong, wrong enough that he'd had to clean his weapons more than once.

Slowly Ryan makes his way to his bed, where he falls into dreamless, protected sleep, his real reward for a job well done.

Dernière édition par le Mar 23 Aoû - 14:42, édité 1 fois
matmatah
Tête en l'air
matmatah

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptySam 20 Aoû - 20:56

superbe cette fanfiction elle est très représentative de ryan je trouve.

merci valm
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyDim 21 Aoû - 12:22

Y'a pas de quoi Exclamation C'est vrai que moi aussi je l'aime beaucoup Wink je LES aime beaucoup (la fanfic & Ryan... hihihi :DD )

Une autre !!!! celle-ci est de Miss-Andromache. J'adôôôre bounce :DD Jusqu'à la dernière ligne... Cool
Lost: adj 1. no longer in your possession or control; unable to be found or recovered; 2: having lost your bearings; confused as to time or place or personal identity; 3: spiritually or physically doomed or destroyed; 4: not gained or won; 5: incapable of being recovered or regained; 6: not caught with the senses or the mind; (syn: missed ) 7: deeply absorbed in thought; (syn: bemused,deep in thought(p), lost(p), preoccupied) 8: no longer known; irretrievable (syn: forgotten) 9: perplexed by many conflicting situations or statements; filled with bewilderment; (syn: baffled, befuddled, bemused, bewildered, confounded, confused, mazed, mixed-up, at sea) 10: unable to function; without help (syn: helpless) n : people who are destined to die soon; (syn: doomed)
--------------------------------------------------------------------------------
Lost. I have had this feeling of being perpetually lost for my entire life. There are a lot of other words to describe how I feel, what it’s like to have OCD and why I react the way that I do to certain things, but I always come back to lost.

I type “Lost” into a dictionary search engine and come back numerous different contexts for the word and find that I can slot different aspects of my life into most of the meanings. To fail to win, to be left alone or desolate, to let (oneself) become unable to find the way, to remove (oneself), as from everyday reality into a fantasy world... the list goes on.

As a child I got lost when people took my routines away; my world came crashing down if my Mom tied my shoelaces in a different way to my Dad, if I forgot to count steps as I walked into my classroom, if I put my shirt on before my pants. And the list went on and on.

I got lost when my parents first started taking me to therapists and doctors, I didn’t know how to explain what was happening in my head; just that it was frightening because even as a child I understood that it wasn’t right.

Mine is a head that most people would probably find it strange to live in. It’s loud and never stops, there is more than one voice speaking at me at anyone time and then there’s always a part of me trying to figure out which voice is the OCD and which one is my rational voice. Most people, when asked, will say that they have conflicting voice inside their heads; they explain that the good versus evil, the angel versus the devil, is the best way to describe it.

When you have OCD, the worse things get, the harder it gets to tell the difference between the two. They both scream and shout things at you, one confuses and distorts the world and the other tries to keep you grounded.

And that’s where I feel lost. Sometimes I’m uncertain as to which voice I should listen to, I get lost in my own confusion. I know that there is a part of me that is rational, that tries desperately to hold onto reality, to what is right and true, but it almost always loses out to that bigger, stronger, louder voice.

Having OCD is like being interminably disorientated, especially when I’m having an attack. If I’m compulsively cleaning my apartment; I lose track of all time and most other things around me. Many, many times I have had an attack at night when I’ve come home after work and only just regained control by the time I need to be leaving for work in the morning.

When I’m attacking, I lose a degree of responsibility; if someone is around me when something’s happened, I can yell and snap and turn into a monster. When I’m having an attack, Ryan Wolfe gets lost and the OCD then becomes the sum total of who I am. It’s as though it hides inside of me most of the time, but on occasion it finds it necessary to rear its ugly head and prove that it’s still there.

An attack is a loss in more than one sense of the word; I lose track of time, I lose myself and I lose control. An attack makes me fall down, makes me yield all control and lets the disease defeat me.

I know that the OCD is not me, is not my personality, nor is it the only thing that makes me Ryan Wolfe. But my real personality often gets lost behind the disease. Mostly, it’s to other people; my parents, my workmates, the people around me. All my life, I constantly got; “This is Ryan, he has OCD.”

My real personality gets forgotten behind the sickness. My parents constantly forget that there is more to me; they forget that I have interests; that I like to watch movies and listen to music. They forget that I like to have conversations and make friends. They overlook the fact that I have a college degree, that I have a full time job, that I’m a grown man. Every other part of me is lost to them because it sits beneath my OCD.

When I got the job as a CSI in Horatio’s team, things were supposed to get better, not worse. Getting the job that I had dreamt about such a long time before I actually expected to get it was a huge achievement, something that should have been an injection of confidence into my life.

But strangely, it had the opposite effect. I will never forget Horatio asking to see my side-arm, never forget the way he dismantled it and looked at it in that brooding way of his. I will never forget the way the butterflies started dancing in my stomach, how my ‘devil voice’ instantly started yammering on about how he could tell, that I was stupid for making it so obvious.

“I’m a little OCD,” I had said, and was disgusted with how small and nervous my voice sounded. I don’t even know why I spoke, but I guess his silence felt like judgement and that I couldn’t let him pass judgement without first having the opportunity to plead my case.

He commented on how that was “more than a little OCD,” and then gave me the job in spite of it. Or maybe it was because of it. But from that day on, he never once made another mention of it, which, in my opinion made things so much worse.

If I fail at things then I tend to hear people say: “Poor Ryan, if he only didn’t have OCD.”

I hate people to focus on that one thing, and to blame it for all of my problems, so I work doubly hard not to fail. I hate people to say that, I don’t want people to lose faith in me because of that one thing. (’To cause or result in the loss of something’)

And so, for Horatio, I worked particularly hard to prove to him that he had made a good choice when he hired me. But the harder I worked and studied, the harder he pushed at me. It was a detrimental cycle in which every time I he would push, I would think that Horatio was noticing my OCD. And when he never mentioned the OCD, I would try harder to hide it. The harder I tried, the worse I got.

I didn’t tell any of my other co-workers because they already had had a hard enough time accepting me for replacing theirlostteam-mate and friend. So I kept my mouth shut, kept my head down and worked. I was on the outside with them enough as it was, without adding some weird chemical imbalance in my brain to the mix.

The second last definition of lost that I see here in front of me is:’to cause to be damned’.

I guess, maybe one day that will be how I end up; lost without a hope of being found. But right now, I think that there’s still a lot more of Ryan inside of me than the OCD and I’d like to think that there is still hope for me to rise above it. I’m still here, I’m still functioning and I can still identify the difference between the angel and the devil in my head. I haven’t quite reached damnation yet.

So, what’s the last definition, you might ask? Well, I save the best until last:

’To cease to have, either physically or in an abstract sense.’

To cease to have? I certainly hope so.

/ fin
véro
CSI niveau 3
véro

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyJeu 25 Aoû - 10:06

salut
je viens enfin de finir la derniere fanfiction c'est trés bien bravo val pour ton imagination et pour nous la faire partatger
valm.csi
Expert

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... EmptyJeu 25 Aoû - 14:45

J'ai beaucoup de plaisir à les écrire bounce , et encore plus de plaisir quand je vois le bon accueil (le très bon accueil) qu'elles recoivent Exclamation Je ne vous remercierai jamais assez de prendre le temps de les lire Wink Mes rédactions à l'école n'étaient jamais assez longue, et là, mes fanfics sont interminables... Shocked Si mes profs voyaient ça Rolling Eyes Very Happy Very Happy!!

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Wallpapers, avatars, bannières...   Wallpapers, avatars, bannières... Empty

Wallpapers, avatars, bannières...
Page 1 sur 18Aller à la page : 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Suivant